Seguiu sempre el traçat i els punts grocs que us hi duran. En aquest sector us recomanem que utilitzeu guants, sobretot si sueu molt, perquè no us rellisqui la cadena.

Heu d’iniciar la ruta a Ordino, davant de l’edifici del Comú, i sortir a la carretera de Segudet, fins que l’asfalt deixa pas al camí de terra. Poc després, trobareu a la dreta les senyalitzacions de GR, que, sempre en pujada, us conduiran al coll d’Ordino, ja a 2.000 m d’alçada. Sense trepitjar l’asfalt de la carretera, a l’esquerra veureu el camí que, ben indicat i fresat, primer per bosc i posteriorment per sender entre prats alpins, us portarà fins al pic de Casamanya Sud, de 2.740 m, coronat per una gran fita que serà visible una bona estona.

Resseguint la carena, sense dificultat tècnica ni física, arribareu al pic de Casamanya Nord, el punt culminant de la ruta, amb 2.756 m. Sense deixar el traçat, ni els punts grocs que seguiu, heu de travessar el planell irregular de roques que trobareu poc després del cim per iniciar el tram més tècnic, fins al coll d’Arenes, on heu de servir-vos de les cadenes que hi ha instal·lades a la roca per baixar amb més seguretat.

El coll d’Arenes és una àmplia collada natural que separa els pics de Casamanya i de l’Estanyó, i els pobles d’Ordino i Canillo. Vosaltres heu de girar a l’esquerra, seguint el traçat, i iniciar el descens, ràpid i intens, que us conduirà al fons de la vall, sempre per sender. Primer amb un tram curt de tartera i posteriorment per un camí entre prats alpins, abans d’endinsar-vos al bosc i ajudant-vos pels punts grocs i els cartells, arribareu a la Ruta del Ferro, a l’alçada del poble de Llorts. Gireu a l’esquerra, i feu el darrer tram de la ruta, el més còmode i que, sempre al costat del riu Valira del Nord, us conduirà de tornada al punt de sortida. El darrer quilòmetre el fareu per asfalt.

AIGUA: Ordino, GR zona de taules (km 4), font de la Cortinada (km 19).

Dificultat
Mitjana
Distància
22 km
Pas perillós
PRECAUCIÓ: el tram de baixada de Casamanya al coll d’Arenes està equipat amb cadenes.