Agafeu la CG-3 en direcció a l’estació d’esquí d’Ordino-Arcalís i passeu el túnel pintat de color groc, en commemoració al Tour de França, que us portarà als peus de l’estació d’esquí. Sortint del túnel, a mà dreta ja trobareu el rètol indicador del camí de muntanya per accedir al circ glacial de Tristaina, format per un conjunt de tres estanys.

Abans d’arribar a l’estany Primer, podreu gaudir de les vistes sobre les molleres de la zona, que propicien una gran varietat d’hàbitats i d’espècies tant animals com vegetals.
Un cop arribeu al collet, seguiu el camí en direcció a l’estany Primer, que és el més petit dels tres. Durant aquest recorregut podreu observar un dels arbustos subalpins més abundants del territori andorrà, l’abarset (Rhododendron ferrugineum), que a l’estiu produeix grups de flors vermelles rosades amb forma de campana. La part de sota de les fulles està coberta per taques que semblen de rovell, que és el que li dona el nom científic de ferrugineum.
Travesseu un pont i voregeu l’estany per la dreta en direcció a l’estany del Mig. Anireu a parar al mirador, on tindreu unes vistes espectaculars sobre els estanys i el circ glacial. De tornada, deixeu a la dreta l’estany de Més Amunt fins a arribar a l’estany del Mig, on és molt freqüent trobar pescadors de truita comuna (Salmo trutta fario).
Des d’aquí, continueu el camí que porta al collet per començar a baixar a l’aparcament.